väärsta historien /S

okej , nu börjar jag skriva om den låånga dagen!

kom till skolan , hade musik , hade svenska sen , allt va skitbra .. vi skulle ju ha föräldramiddagen på kvällen .. såg framemot det osv..på engelskan frågade vi våran lärare sanna om jag, alina & hanna fick repa tills på kvällen, vi fick så vi gick tillbaka till kontoret och när alina ska börja spela på sin cello så går ena strängen sönder .. "OH NOOO" tänker jag. vi hade ju då ett stort problem! jag springer fort till sanna som då skulle börja engelska lektionen och frågade om vi fick dra till musikaffären i huddinge .. och självklart fick vi det! ;)
så vi drog from skolan, tog tåget till huddinge , fixade strängen men han kunde bara inte stämma den ordentligt så vi drog tillbaks till skolan för att hitta våran musiklärare björn, men han hade då lektion med lollos klass så vi fick vänta, vi kollade på schemat när dom skulle sluta och fick veta att vi skulle få vänta i en timme. så vi fick dra & käka för att vi inte skulle hinna det sen, så vi tog bussen till visättra och käka där, väntade på bussen i tio minuter..sen ser vi bara hur den fortsätter och INTE svänger upp till visättra, så det va bara för oss att börja gå!
våran klass hade då börjat sin so lektion men det gjorde inget för maria dvs våran so lärare att vi va borta. men vi gick till klassrummet för att få lite info om lite saker. sen gick vi tillbaka för att hitta björn men då va han typ försvunnen så vi ringde men han svara inte , men vi hittade honom utanför hunddagiset för att han skulle hämta sin hund. så han fixade strängen, tack & lov! sen snabbt tillbaka till våran korridor då va vi tvungna att byta om, vi skulle ha svarta byxor/leggins och vitt linne eller vit t-shirt. sen upp med alla grejer till matsalen , men då hittade inte alina sin bok , fick panik & började leta efter noterna på nätet , men hon sa sen att hon hittade den.
upp till matsalen för att börja fixa iordning allt , jag skulle laga mat men jag & alina var tvungna att repa istället så det gjorde vi i nästan 1-2 timmar. sen började folk att komma, vi fick ganska mycket pengar, och några i klassen gick runt & sålde lotter. 1-3 plats var att barn/barnbarnet skulle hjälpa till hemma i 2 timmar, tror ni då inte att nån i min släkt fick den lotten ?! jo , min mormor ! min mamma, moster, låtsaspappa, mormor & morfar var med , men det va mormor som fick lotten , så hellre det än mamma haha .
mellan huvudrätten & efterätten så var det lite underhållning, först spelade hanna & alina och sen var det min tur, jag skulle sjunga "tears in heaven" och alina skulle spela cello till det, va skitnervös att jag skulle tappa bort texten , jag var tomatröd i facet, trodde att jag skulle ramla ihop helt enkelt.
gick upp tog micken i handen , kollade på alla, kände hur röd jag blev i ansiktet, men det gick bra iallafall!
sen när dom käkade efterätten så tyckte vi att dom såg ut att ha skittråkigt , så jag & hanna kom på idén att hanna skulle göra lite lärarparodi. så hanna gjorde parodi på sanna & maria, asså fyyfaaan va kul det vaa!
men mest roligt för oss i klassen för vi vet hur dom är , tror tyvärr inte att någon filma ;o
jaja, men det va nog det mesta som hände .. sen skulle vi göra lite "lekar" men det blev inte av för ingen pallade , så vi fixade, diskade lite , och sen fick man dra hem! har skitont i mina ben , har sprungit fram & tillbaka i skolan idag , till matsalen , sen till björn, till idrottsalen, kontoret , MASSA!
så imorrn blire chill dag!

väldigt låång text , men aja , det va min dag!
GODNATT!

BILDER KOMMER SENARE NÄR ALINA HAR LAGT UPP DOM PÅ FACEBOOK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0