GER&FRA 2010 /S

VARNING, LÅNGT INLÄGG! :')

Tjaaaaaaaaaa , lång dag kan jag säga! Sammanfattar lite!

Onsdag/Torsdag: Vi sov över på Skavstas hotell och shit vad fint och najsigt det va! Men sen va vi ganska mycket hos killarna , chillade lite och så och sen gick vi å la oss för vi skulle upp halv fyra och frukosten öppnade fyra. Mer än hälften av klassen sov på hotellet så det blev typ gemensam frukost! Klockan fem var det samling vid själva flygplatsen så då drog man dit och ja va typ helt hyper och asglad. Det tog ca 2 timmar för oss med plan och sen när vi kom fram hade vi hyrt en buss som skulle ta oss till Strasbourg, och bussresan tog ca 3 timmar. Somna på bussen gjorde jag också! :') Hotellet va najs, gammalt men ganska coolt. Jag skulle ha delat rum med Amanda & Linnea men det blev Sara & Hanna istället. Brydde mig inte så mycket. Det blev middag på kvällen och jag är glad att jag har franska i plugget för det fick man användning för nu! Sen gick vi tillbaks å då vare dags att gå & lägga sig!

Fredag: Upp apatidigt för då skulle vi dra till Europa Parlamentet! Driver inte när jag säger att det va STORT! Men skitroligt! Först skulle vi sitta å lyssna när en snubbe satt & prata. Men vi va i en skitstor Plenissal där ca 500 ungdomar satt, runt 14-16 år va folk. Och det är 27 länder som är medlemmar i EU och 26 av dom va där. Sen blev man uppdelade i olika grupper med blandade länder, och det va geometriska former som tex, romb, trapets, cirkel, triangel, å en massa, och varje form hade nån fråga. tex min grupp hade en miljöfråga och då skulle man gå vidare till en lite mindre plenissal och diskutera den där. Sen skulle man komma fram till lite lösningar och välja en "president" och en sekreterare som senare skulle snacka införr alla 500 i den stora salen. Och berätta vad vi hade kommit fram till. Sen var det en lek som hette "Eurogames", då skulle man svara på 26 olika frågor och varje fråga var på olika språk, alltså en fråga va svensk, en annan finsk, en annan holländsk å så. Och man fick bara vara fyra st i laget men man fick inte vara med en annan svensk tex. Så man skulle gå runt å fråga ba: "hey , u wanna be on my team?", typ! Men sen kom det fram två killar å en tjej till mig å frågade om jag vill vara med dom, kommer inte ihåg vad dom hette men dom va från Rumänien, Ungen & Bulgarien. Eftersom vi inte kunde alla fick man gå runt och fråga andra lag vad dom hade svarat på sina å så...det va skitkul för man fick lära känna andra! =) Vi va i Parlamentet från 08.30 - 18.00 så det va verkligen en lång dag. Sen åkte vi hem för att gå ut och käka , å lite senare var det ju VM så alla ville typ gå hem och kolla på det!

Lördag: Sovmorgon till nio! (y) Då skulle vi inte göra nåt speciellt så lärarna bestämde att vi skulle ta en båttur, den tog ca en timme. Och sen va man lite fri, haha. Vi gick runt och kollade på skor, kläder, godis! Allt möjligt, men jag hittade inget snyggt. Sen klockan sex på kvällen kom våran hyrda buss igen och då var det dags att åka till Tyskland för att övernatta på ett hotell där som låg nära flygplatsen. Skulle nog säga att det va ett av de mest konstiga hotell jag varit på. Lova & Fia fick en massa samtal mitt i natten på deras hotelltelefon och sen när dom svara pep det bara. Plus att det låg en kyrkogård strax utanför. Vi va framme där runt 20.30 och då chilla vi lite bara, umgicks, snackade. Sen klockan elva skulle alla alla ligga på sina rum och då delade jag rum med Amanda & Linnea. Typiskt att vi skulle hamna i rummet brevid lärarnas. Vi låg å snacka liksom ganska tyst men sen sa våran lärare att vi skulle vara tysta för dom hörde typ allt man sa. Snacka om ihåliga väggar or what!? Men sen på söndag morgon hör man hur ena våran lärare garvar typ; "hihihihi" :')

Söndag: Upp 05.30 för vi skulle äta frukost 06.00. Vi hade hyrt en minibuss och en vanlig personbil som skulle ta oss till Frankfurt/Hanhs flygplats som låg ca 15 min därifrån. Så lärarna delade in oss i tre grupper, jag var i den första med Amanda, Linnea, Styret, David, Mattias, Assal, Jasmine, Axel, Henrik & Sanna. Vi gick igenom säkerhetskontroll & allt. Vi hade ju bara handbagage och det får inte väga mer än 10 kg, men det kändes som att mig vägde 50 så jag va skitnervös när dom skulle kolla hur mycket det vägde. Men det gick bra! (y)
Sen gick planet 08.55 och vi va framme runt halv elva, vi skulle ha kommit elva men piloten flög skitsnabbt så vi va nere på nolltid! Väl där kommer Hannas pappa och hämtar upp oss. Det är ju också Eken Cup på gubbängsfältet så jag åkte dit för att kolla! Det gick bra och vi vann! =)
Men sen iaf på hemvägen från Skavsta så inser jag att jag har min lärares filmkamera och hennes bok för hon orkade inte ta den själv så jag smsa å sa att jag hade filmen, för hon skulle typ klippa den å sånt så vi kan kolla på den i nian. Så vi får se hur vi gör, måste kanske in till Sööööder!

Imorrn fortsätter Eken, får se om jag orkar spela, är skitrött. Efter jag va där idag så åkte jag till mormor där mamma och Jompa va. Åt middag där och från halv sex till halv åtta sov jag i soffan. Va skitsur när jag blev väckt menmen. Juste, min kamera har totalt laggat så det blir inga bilder just nu, men jag lägger upp några lite snabbt från andra i klassen.


När vi kom fram i Frankrike


Hanna, Sara & jag i Skavsta.


Jag & älskling, firar tre månader idag!






Den båten åkte vi med.


Snubben vägrade ge sig!



Pokémon älskarna


Jag & älskling hade ett eget bord på resturangen! ;) Med lärarna i bakgrunden..

Sara U, Sara L, Ullis, Estelle, Fia, Linnea & Hanna

Parlamentet

Katedralen

Tre poliser som knappt kunde cykla

Det va lite bilder, komma komma ännu fler sen. Bilderna är lånade från Lova & Hanna!
Ska gå och lägga mig, är skittrött! Puss


Kommentarer
Postat av: Lova

det va inte jag som är med på bilden på restrangen, det är Linnea haha jag tog bilden ;) <3

2010-06-21 @ 17:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0